
Κανονισμοι |
I.T.F.
Κανονισμοί Τένις με καροτσάκι (Wheelchair Tennis)
1. Το γήπεδοΈχει σχήμα ορθογώνιου παραλληλόγραμμου, μήκους 23,77 μ. και πλάτους για αγώνες μονού 8,23 μ. Για αγώνες διπλού το πλάτος είναι 10,97μ. Το γήπεδο χωρίζεται στη μέση από ένα δίχτυ κρεμασμένο σε σχοινί ή μεταλλικό καλώδιο, το οποίο περνάει πάνω ή είναι ενωμένο με δύο πασσάλους σε ύψος 1,07 μ. Το δίχτυ είναι απλωμένο πλήρως ώστε να γεμίζει το χώρο ανάμεσα στους δύο πασσάλους και πρέπει να έχει αρκετά πυκνή πλέξη ώστε να μην μπορεί η μπάλα να περάσει μέσα από αυτό. Το ύψος του φιλέ είναι 0,914 μ. στο κέντρο, όπου συγκρατείται χαμηλά από μια κορδέλα. Μία ταινία καλύπτει το σχοινί ή το μεταλλικό καλώδιο στο πάνω μέρος του φιλέ. Η κορδέλα και η ταινία είναι τελείως λευκές.
2. Μόνιμα εξαρτήματα
3. Η μπάλαΟι μπάλες οι οποίες είναι εγκεκριμένες για παιχνίδι σύμφωνα με τους Κανονισμούς Τένις πρέπει να είναι σύμφωνες με τις προδιαγραφές που περιγράφονται στο Παράρτημα Ι. Η I.T.F. είναι η μόνη που θα καθορίζει αν οι μπάλες είναι σύμφωνες με αυτά τα πρότυπα και άρα αν είναι εγκεκριμένες ή όχι για παιχνίδι. Οι διοργανωτές των αγώνων πρέπει να ανακοινώσουν πριν την έναρξη των αγώνων: Περίπτωση 1: Αν η μπάλα είναι μαλακή (soft) στο τέλος ενός πόντου, πρέπει ο πόντος να επαναληφθεί;
4. Η ρακέταΟι ρακέτες οι οποίες είναι εγκεκριμένες για παιχνίδι σύμφωνα με τους Κανονισμούς Τένις πρέπει να είναι σύμφωνες με τις προδιαγραφές που περιγράφονται στο Παράρτημα ΙΙ. Η I.T.F. είναι η μόνη που θα καθορίζει αν οι ρακέτες είναι σύμφωνες με αυτά τα πρότυπα και άρα αν είναι εγκεκριμένες ή όχι για Περίπτωση 1: Επιτρέπεται πάνω από ένα πλέγμα χορδών στην επιφάνεια μιας ρακέτας; Περίπτωση 2: Θεωρείται το πλέγμα μιας ρακέτας γενικά ομοιόμορφο και επίπεδο αν οι χορδές βρίσκονται σε πάνω από ένα επίπεδα; Περίπτωση 3: Μπορούν να τοποθετηθούν μηχανισμοί απορρόφησης κραδασμών στις χορδές μιας ρακέτας και αν ναι, πού; Περίπτωση 4: Κατά τη διάρκεια ενός πόντου σπάνε οι χορδές της ρακέτας ενός παίκτη. Μπορεί ο παίκτης να παίξει άλλο πόντο με αυτή τη ρακέτα; Περίπτωση 5: Επιτρέπεται ο παίκτης να χρησιμοποιήσει περισσότερες από μια ρακέτα οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια του πόντου; Περίπτωση 6: Μπορεί μια μπαταρία που επηρεάζει τα χαρακτηριστικά του παιξίματος της ρακέτας να ενσωματωθεί σε μια ρακέτα;
5. Το σκορ στο gameα. Κανονικό game Το σκορ σε ένα κανονικό game έχει την ακόλουθη μορφή, και το σκορ του παίκτη που σερβίρει καλείται πρώτο: β. Tie-break game Κατά τη διάρκεια ενός tie-break game οι πόντοι ονομάζονται «Μηδέν», «1», «2», «3», κ.ο.κ. Ο πρώτος παίκτης/ομάδα που θα κερδίσει επτά(7)πόντους κερδίζει το «Game» και το «Set», υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαφορά δύο πόντων από τον αντίπαλό του. Αν είναι αναγκαίο, το tie-break game συνεχίζεται μέχρι να επιτευχθεί αυτή η διαφορά. Ο παίκτης του οποίου είναι η σειρά να σερβίρει, θα σερβίρει τον πρώτο πόντο του tie-break game. Στους επόμενους δύο πόντους θα σερβίρει ο αντίπαλος (στα διπλά ο παίκτης της αντίπαλης ομάδας που είχε σειρά να σερβίρει). Μετά από αυτό, ο κάθε παίκτης/ομάδα θα σερβίρει εναλλάξ για δύο συνεχόμενους πόντους μέχρι το τέλος του tie-break game (στα διπλά η εναλλαγή του service μέσα στην κάθε ομάδα θα ακολουθεί τη σειρά που είχε κατά τη διάρκεια του set). Ο παίκτης/ομάδα του οποίου η σειρά ήταν να σερβίρει πρώτος στο tie-break game, θα υποδεχθεί το service στο πρώτο game του επόμενου set. Επιπλέον εγκεκριμένες εναλλακτικές μέθοδοι μέτρησης του σκορ υπάρχουν στο Παράρτημα ΙV.
6. Το σκορ στο setΥπάρχουν διαφορετικές μέθοδοι μέτρησης του σκορ στο set. Οι δύο κύριες μέθοδοι είναι το set με πλεονέκτημα «Advantage Set» και το set με tie-break «Tie-break Set». Οποιαδήποτε από τις δύο μεθόδους μπορεί να χρησιμοποιηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό θα ανακοινωθεί πριν την έναρξη του τουρνουά. Αν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί το «Tie-break Set» πρέπει επίσης να ανακοινωθεί αν το τελικό set θα παιχτεί σαν «Advantage Set» ή σαν «Tie-break Set». α. «Advantage Set» Ο πρώτος παίκτης/ομάδα που θα κερδίσει έξι(6) game κερδίζει το set, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαφορά δύο games με τον αντίπαλο. Αν είναι αναγκαίο, το set θα συνεχιστεί μέχρι αυτή η διαφορά να επιτευχθεί. β. «Tie-break Set» Ο πρώτος παίκτης/ομάδα που θα κερδίσει έξι(6) game κερδίζει το set, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαφορά δύο games με τον αντίπαλο. Αν το σκορ φτάσει στο έξι όλα θα παιχτεί ένα tie-break game. Επιπλέον εγκεκριμένες εναλλακτικές μέθοδοι μέτρησης του σκορ υπάρχουν στο Παράρτημα ΙV.
7. Το σκορ στον αγώναΈνας αγώνας μπορεί να διεξαχθεί στα 2 νικηφόρα set (ο παίκτης/ομάδα πρέπει να κερδίσει 2 set για να κερδίσει τον αγώνα) ή στα 3 νικηφόρα set (ο παίκτης/ομάδα πρέπει να κερδίσει 3 set για να κερδίσει τον αγώνα). Επιπλέον εγκεκριμένες εναλλακτικές μέθοδοι μέτρησης του σκορ υπάρχουν στο
Παράρτημα ΙV.
8. Ο σερβίρων και ο δέκτης (αυτός που υποδέχεται)Οι παίκτες/ομάδες στέκονται στις απέναντι πλευρές του φιλέ. Ο σερβίρων (server) είναι αυτός που ξεκινάει τον πρώτο πόντο (σερβίροντας). Ο δέκτης (receiver) είναι αυτός που είναι έτοιμος να επιστρέψει τη μπάλα που σερβίρει ο σερβίρων. Περίπτωση 1: Επιτρέπεται στον δέκτη να σταθεί έξω από τις γραμμές του γηπέδου; Απόφαση: Ναι. Ο δέκτης μπορεί να σταθεί σε οποιαδήποτε θέση μέσα ή έξω από τις γραμμές στη δικιά του πλευρά του φιλέ.
9. Επιλογή πλευράς γηπέδου και serviceΗ επιλογή πλευράς γηπέδου και η επιλογή να είναι ο παίκτης σερβίρων ή δέκτης στο πρώτο game, αποφασίζεται με το στρίψιμο του νομίσματος πριν αρχίσει το ζέσταμα. Ο παίκτης/ομάδα που κερδίζει μπορεί να διαλέξει: Περίπτωση 1: Έχουν και οι δύο παίκτες το δικαίωμα νέων επιλογών αν το ζέσταμα διακοπεί και οι παίκτες φύγουν από το γήπεδο;
10. Αλλαγή πλευράς γηπέδουΟι παίκτες αλλάζουν πλευρές στο τέλος κάθε πρώτου, τρίτου και κάθε επόμενου μονού game του κάθε set. Οι παίκτες αλλάζουν επίσης πλευρές στο τέλος του κάθε set, εκτός και αν ο συνολικός αριθμός games σε αυτό το set είναι ζυγός, οπότε οι παίκτες αλλάζουν πλευρές στο τέλος του πρώτου game του επόμενου set. Κατά τη διάρκεια ενός tie-break game, οι παίκτες αλλάζουν πλευρές κάθε έξι(6) πόντους.
11. Η μπάλα είναι στο παιχνίδι (παίζεται)Αν δεν γίνει σφάλμα (fault) ή let, η μπάλα παίζεται από τη στιγμή που ο σερβίρων τη χτυπήσει, και συνεχίζει να παίζεται μέχρι να κριθεί ο πόντος.
12. Η μπάλα ακουμπάει στη γραμμήΑν η μπάλα ακουμπήσει τη γραμμή, θεωρείται ότι ακούμπησε το γήπεδο που ορίζεται από αυτή τη γραμμή.
13. Η μπάλα ακουμπάει σε μόνιμο εξάρτημαΑν η μπάλα που παίζεται ακουμπήσει σε μόνιμο εξάρτημα αφού χτυπήσει στο σωστό γήπεδο, ο παίκτης που χτύπησε τη μπάλα κερδίζει τον πόντο. Αν η μπάλα που παίζεται ακουμπήσει σε μόνιμο εξάρτημα πριν χτυπήσει στο έδαφος, ο παίκτης που χτύπησε τη μπάλα χάνει τον πόντο.
14. Η σειρά στο serviceΣτο τέλος του κάθε κανονικού game, ο δέκτης γίνεται σερβίρων και ο σερβίρων γίνεται ο δέκτης για το επόμενο game. Στο διπλό, η ομάδα που πρόκειται να σερβίρει στο πρώτο game του κάθε set θα αποφασίσει ποιος παίκτης θα σερβίρει σε εκείνο το game. Παρομοίως, πριν να αρχίσει το δεύτερο game, οι αντίπαλοί τους θα αποφασίσουν ποιος παίκτης θα σερβίρει σε εκείνο το game. Ο συμπαίκτης του παίκτη που σέρβιρε στο πρώτο game θα σερβίρει στο τρίτο game και ο συμπαίκτης του παίκτη που σέρβιρε στο δεύτερο game θα σερβίρει στο τέταρτο game. Αυτή η εναλλαγή θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του set.
15. Η σειρά της υποδοχής στο διπλόΗ ομάδα που πρόκειται να υποδεχθεί στο πρώτο game ενός set θα αποφασίσει ποιος παίκτης θα υποδεχθεί τον πρώτο πόντο του game. Παρομοίως, πριν να αρχίσει το δεύτερο game, οι αντίπαλοί τους θα αποφασίσουν ποιος θα υποδεχθεί τον πρώτο πόντο εκείνου του game. Ο παίκτης που είναι ο συμπαίκτης του παίκτη που υποδέχθηκε στον πρώτο πόντο του game θα υποδεχθεί τον δεύτερο πόντο και αυτή η εναλλαγή θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του game και του set. Αφού ο δέκτης έχει επιστρέψει τη μπάλα, οποιοσδήποτε παίκτης της ομάδας μπορεί να χτυπήσει τη μπάλα.
16. Το serviceΑκριβώς πριν αρχίσει την κίνηση του service, ο σερβίρων στέκεται με τα δυο του πόδια πίσω (δηλ. μακρύτερα από το φιλέ) από τη βασική γραμμή και ανάμεσα στις νοητές προεκτάσεις του κεντρικού σημαδιού και της πλαϊνής γραμμής. Ο σερβίρων τότε πετάει τη μπάλα με το χέρι σε οποιαδήποτε κατεύθυνση και χτυπάει τη μπάλα με τη ρακέτα του πριν η μπάλα ακουμπήσει στο έδαφος. Η κίνηση του service ολοκληρώνεται τη στιγμή που ο παίκτης χτυπήσει ή αποτύχει να χτυπήσει τη μπάλα. Ένας παίκτης που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο ένα χέρι, μπορεί να χρησιμοποιήσει τη ρακέτα του για να πετάξει τη μπάλα.
17. ΣερβίρονταςΚατά την εκτέλεση του service σε ένα κανονικό game, ο σερβίρων στέκεται εναλλάξ πίσω από το δεξί και αριστερό μισό του γηπέδου, ξεκινώντας από το δεξί μισό του γηπέδου σε κάθε game. Σε ένα tie-break game, το service θα εκτελείται εναλλάξ πίσω από το δεξί και αριστερό μισό του γηπέδου, ξεκινώντας από το δεξί μισό του γηπέδου. Το service πρέπει να περάσει πάνω από το δίχτυ και να χτυπήσει στο έδαφος μέσα στο γήπεδο του service που βρίσκεται διαγώνια απέναντι, πριν ο δέκτης το επιστρέψει.
18. FootfaultΚατά τη διάρκεια της κίνησης του service, ο σερβίρων δεν πρέπει: Περίπτωση 1: Σε έναν αγώνα μονού, επιτρέπεται ο σερβίρων να σερβίρει καθώς στέκεται πίσω από το μέρος της βασικής γραμμής που Περίπτωση 2: Επιτρέπεται ο σερβίρων να έχει το ένα ή και τα δύο πόδια στον αέρα;
19. Σφάλμα (Fault) στο serviceΤο service είναι λανθασμένο (fault) αν: Περίπτωση 1: Αφού πετάξει τη μπάλα για να σερβίρει, ο σερβίρων αποφασίζει να μην τη χτυπήσει και την πιάνει. Είναι σφάλμα (fault) το service; Περίπτωση 2: Κατά τη διάρκεια μονού αγώνα που διεξάγεται σε γήπεδο με πασσάλους διπλού και πασσάλους μονού, η μπάλα που «σερβιρίστηκε» χτυπάει σε έναν πάσσαλο του μονού και μετά αναπηδάει στο σωστό γήπεδο του service. Είναι σφάλμα (fault) το service;
20. Δεύτερο serviceΑν το πρώτο service είναι σφάλμα (fault), ο σερβίρων πρέπει να σερβίρει ξανά χωρίς καθυστέρηση πίσω από το ίδιο μισό του γηπέδου που εκτελέστηκε το fault εκτός και αν το service εκτελέστηκε από το λάθος μισό του γηπέδου.
21. Πότε εκτελείται το service και η υποδοχήΟ σερβίρων δεν εκτελεί service αν ο δέκτης δεν είναι έτοιμος. Παράλληλα όμως ο δέκτης πρέπει να αγωνίζεται σύμφωνα με τον λογικό ρυθμό του σερβίρων και θα είναι έτοιμος να υποδεχθεί μέσα σε λογικό χρονικό διάστημα από τη στιγμή που ο σερβίρων θα είναι έτοιμος. Ο δέκτης που επιχειρεί να επιστρέψει το service θα θεωρείται ότι ήταν έτοιμος. Αν έχει δείξει ο δέκτης ότι δεν είναι έτοιμος, το service δεν μπορεί να κληθεί σφάλμα (fault).
22. Το let κατά τη διάρκεια του serviceΤο service είναι let αν:
23. Το let (επανάληψη)Σε όλες τις περιπτώσεις που δίνεται let, εκτός και αν δοθεί service net σε δεύτερο service, όλος ο πόντος επαναλαμβάνεται.
24. Πότε ο παίκτης χάνει πόντοΟ πόντος χάνεται αν: Περίπτωση 1: Αφού ο σερβίρων έχει σερβίρει το πρώτο service, η ρακέτα πέφτει από το χέρι του και αγγίζει το φιλέ πριν η μπάλα αναπηδήσει στο έδαφος. Είναι αυτό service fault ή ο σερβίρων χάνει τον πόντο; Περίπτωση 2: Αφού ο σερβίρων έχει σερβίρει πρώτο service, η ρακέτα πέφτει από το χέρι του και ακουμπάει το φιλέ αφού η μπάλα έχει αναπηδήσει έξω από το σωστό γήπεδο service. Είναι αυτό service fault ή ο σερβίρων χάνει τον πόντο; Περίπτωση 3: Σε αγώνα διπλού, ο συμπαίκτης του δέκτη αγγίζει το φιλέ πριν η μπάλα που «σερβιρίστηκε» αγγίξει το έδαφος έξω από το σωστό γήπεδο του service. Ποια είναι η σωστή απόφαση; Περίπτωση 4: Χάνει ο παίκτης τον πόντο αν περάσει μια νοητή γραμμή στην προέκταση του φιλέ πριν ή αφού χτυπήσει την μπάλα; Περίπτωση 5: Επιτρέπεται ένας παίκτης να πηδήξει πάνω από το φιλέ μέσα στο γήπεδο του αντιπάλου ενώ η μπάλα παίζεται; Περίπτωση 6: Ένας παίκτης πετάει την ρακέτα του προς τη μπάλα που παίζεται. Και η ρακέτα και η μπάλα προσγειώνονται στο γήπεδο στη μεριά του αντιπάλου και ο αντίπαλος δεν μπορεί να φτάσει τη μπάλα. Ποιος παίκτης κερδίζει τον πόντο; Περίπτωση 7: Η μπάλα που μόλις «σερβιρίστηκε» χτυπάει τον δέκτη ή σε διπλό αγώνα τον συμπαίκτη του δέκτη πριν να αγγίξει το έδαφος. Ποιος παίκτης κερδίζει τον πόντο; Περίπτωση 8: Ένας παίκτης που στέκεται έξω από το γήπεδο χτυπάει τη μπάλα ή την πιάνει πριν αυτή αναπηδήσει και διεκδικεί τον πόντο επειδή η μπάλα έβγαινε οπωσδήποτε έξω από το σωστό γήπεδο.
25. Έγκυρη επιστροφή της μπάλαςΗ επιστροφή είναι σωστή αν: Περίπτωση 1: Ένας παίκτης επιστρέφει τη μπάλα η οποία μετά χτυπάει στον πάσσαλο του μονού και έπειτα στο έδαφος στο σωστό γήπεδο. Είναι αυτή έγκυρη επιστροφή; Περίπτωση 2: Η μπάλα που παίζεται χτυπάει μια άλλη μπάλα που βρίσκεται στο σωστό γήπεδο. Ποια είναι η σωστή απόφαση;
26. Παρενόχληση (Hindrance)Αν ένας παίκτης παρενοχληθεί στην προσπάθειά του να παίξει τον πόντο από μια εσκεμμένη πράξη του αντιπάλου του, ο παίκτης αυτός κερδίζει τον πόντο. Όμως ο πόντος επαναλαμβάνεται αν ένας παίκτης παρενοχληθεί στην προσπάθειά του να παίξει τον πόντο είτε από μια μη εσκεμμένη πράξη του αντιπάλου του, είτε από κάτι εκτός ελέγχου του παίκτη (δεν συμπεριλαμβάνεται ένα μόνιμο εξάρτημα). Περίπτωση 1: Είναι ένα μη εσκεμμένο διπλό χτύπημα παρενόχληση; Περίπτωση 2: Ένας παίκτης ισχυρίζεται ότι σταμάτησε να παίζει τον πόντο γιατί νόμισε ότι ο αντίπαλός του παρενοχλήθηκε. Είναι αυτό παρενόχληση; Περίπτωση 3: Η μπάλα χτυπάει ένα πουλί που πετάει πάνω από το γήπεδο. Είναι αυτό παρενόχληση; Περίπτωση 4: Κατά τη διάρκεια ενός πόντου, η μπάλα ή ένα άλλο αντικείμενο, που βρισκόταν στην πλευρά του γηπέδου του παίκτη όταν ο πόντος ξεκίνησε, παρενοχλεί τον παίκτη. Είναι αυτό παρενόχληση; Περίπτωση 5: Στο διπλό, πού επιτρέπεται να στέκονται ο συμπαίκτης του σερβίρων και ο συμπαίκτης του δέκτη; Απόφαση: Ο συμπαίκτης του σερβίρων και ο συμπαίκτης του δέκτημπορούν να πάρουν οποιαδήποτε θέση μέσα ή έξω από το γήπεδο στη δική τους πλευρά του φιλέ.παρενόχληση στον αντίπαλο,κανονισμός της παρενόχλησης.
27. Διόρθωση λαθώνΣαν βασική αρχή, όταν ανακαλύπτεται ένα λάθος στην εφαρμογή στιγμή μετράνε. Λάθη που ανακαλύπτονται πρέπει να διορθώνονται με τους ακόλουθους τρόπους: γ. Αν ένας παίκτης σερβίρει ενώ δεν είναι η σειρά του σε ένακανονικό game, ο παίκτης που αρχικά έπρεπε να σερβίρει θα σερβίρει αμέσως μόλις το λάθος ανακαλυφθεί. Αν όμως το game έχει ολοκληρωθεί πριν την ανακάλυψη του λάθους, η σειρά του service θα παραμείνει αλλαγμένη.
28. Ο ρόλος των court officials (επιδιαιτητών-διαιτητών καρέκλας-κριτών γραμμών)Για αγώνες όπου υπάρχουν court officials, οι ρόλοι και οι αρμοδιότητές τους αναλύονται στο Παράρτημα V.
29. Συνέχεια παιχνιδιούΣαν βασική αρχή, το παιχνίδι πρέπει να είναι συνεχόμενο, από τη στιγμή που ο αγώνας ξεκινάει (όταν εκτελεστεί το πρώτο service του αγώνα) μέχρι τη στιγμή που ο αγώνας τελειώνει.
30. Καθοδήγηση (coaching)Καθοδήγηση θεωρείται η επικοινωνία, συμβουλές ή οδηγίες κάθε είδους, λεκτικές ή με νοήματα προς έναν παίκτη. Σε ομαδικούς αγώνες όπου ο αρχηγός της ομάδας κάθεται μέσα στο γήπεδο, ο αρχηγός της ομάδας μπορεί να καθοδηγεί τον παίκτη κατά τη διάρκεια του set break ή όταν οι παίκτες αλλάζουν πλευρές στο τέλος ενός game, αλλά όχι όταν οι παίκτες αλλάζουν πλευρές μετά το πρώτο game ενός set και όχι κατά τη διάρκεια του tie-break game. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι Η ΜΠΑΛΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ Η ΡΑΚΕΤΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙV ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΣΚΟΡ ΤΟ ΣΚΟΡ ΣΤΟ GAME: «No-Ad» Μέθοδος μέτρησης σκορ:
Περίπτωση 2: Η μπάλα φωνάζεται έξω, αλλά ο παίκτης ισχυρίζεται ότι η μπάλα ήταν έξω. Μπορεί να κληθεί ο επιδιαιτητής στο γήπεδο για να πάρει απόφαση. Περίπτωση 3: Επιτρέπεται ο διαιτητής να αλλάξει την απόφαση ενός κριτή στο τέλος του πόντου, αν κατά τη γνώμη του διαιτητή ένα καθαρό λάθος έγινε νωρίτερα στον πόντο; Περίπτωση 4: Ένας κριτής φωνάζει μια μπαλιά out και τότε ο παίκτης διαμαρτύρεται ότι η μπάλα ήταν μέσα. Επιτρέπεται ο διαιτητής να διορθώσει τον κριτή; Περίπτωση 5: Ένας κριτής φωνάζει τη μπάλα out. Ο διαιτητής δεν μπόρεσε να δει καθαρά, αλλά νομίζει ότι η μπάλα ήταν μέσα. Μπορεί ο διαιτητής να αλλάξει την απόφαση του κριτή; Περίπτωση 6: Επιτρέπεται ένας κριτής να αλλάξει μια απόφαση αφού ο διαιτητής έχει αναγγείλει το σκορ; Περίπτωση 7: Αν ένας διαιτητής ή κριτής φωνάξει out και μετά διορθώσει την απόφαση σε μέσα, ποια είναι η σωστή απόφαση; Περίπτωση 8: Ο αέρας επιστρέφει μια μπάλα πάνω από το φιλέ και ο παίκτης σωστά σκύβει πάνω από το φιλέ για να προσπαθήσει να παίξει τη μπάλα. Ο αντίπαλος του τον εμποδίζει να το κάνει αυτό. Ποια είναι η σωστή απόφαση; |